28 ΟΚΤ – 1 ΝΙΟΒ 2016   ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Το πλήρωμα του χρόνου έφθασε και για μένα και στις 28 Οκτωβρίου  2016 έμελλε να είναι η μέρα όπου θα αναχωρούσα για τετραήμερο ταξίδι στην Ελλάδα για να εκπληρώσω την υπόσχεση μου προς τους Αγίους που στάθηκαν δίπλα μου σε όλη αυτή την δοκιμασία με τα χειρουργεία στα οποία έτυχα τα τελευταία δύο χρόνια. Φύλακας – άγγελος μου όπως πάντα η αγαπημένη μου μητέρα Χρύσω, η οποία ήρθε μαζί μου για να με φροντίζει και να με προσέχει αφού έχει περισσή έγνοια για μένα!Η αναχώρηση μας, έγινε από το αεροδρόμιο Λάρνακας πολύ πρωί προτού ξημερώσει για τα καλά και αναχωρήσαμε για το αεροδρόμιο Αθηνών.

Είχαμε μια πολύ καλή πτήση, χωρίς προβλήματα με αρκετή εξυπηρέτηση από τους αεροσυνοδούς μας. Φτάσαμε λοιπόν, στην αγαπημένη Αθήνα, ηλιόλουστη και λαμπερή όπως αξίζει σε αυτήν την πόλη του φωτός και της σοφίας. Της πόλης που έχω μέσα στην καρδιά μου και που λατρεύω αφάνταστα.Αφού πήραμε τις αποσκευές μας, το λεωφορείο που θα μετέφερε το γκρουπ μας καθ’ όλη την διάρκεια του τετραήμερου ταξιδιού μας, ήταν εκεί και μας περίμενε με τον οδηγό μας τον κύριο Βαγγέλη που αποδείχθηκε πολύ καλό οδηγός αφού μας πήρε με ασφάλεια και χωρίς προβλήματα σε όλα τα προσκυνήματα τα οποία με μαεστρία είχε επιλέξει ο κύριος Χρίστος, ο τουριστικός μας πράκτορας από την Κύπρο, του THEOTOKOS TRAVEL   στην Λευκωσία και μας συνόδευσε από την αρχή του ταξιδιού μας μέχρι το τέλος. Τον κύριο Χρίστο επίσης, διέκρινε επαγγελματισμός και είχε τα πάντα υπό πλήρη έλεγχο.  Ευδιάθετος καθημερινά και πάντα είχε την έγνοια όλων μας και του καθ΄ενός ξεχωριστά μας έκανε μια ωραία ξενάγηση αναφορικά με τα μοναστήρια και τα όσα βλέπαμε καθ΄οδόν!

Στο δρόμο προς την Παναγία την Μαλεβή περάσαμε από τον Σαρωνικό, τα ναυπηγία στην Ελευσίνα, είδαμε και περάσαμε από μέσα στις σήραγγες που φέρουν τα ονόματα από την ελληνική μυθολογία και ονομάζονται το ένα Προκρούστης και το άλλο Θησέας.Ένα από τα χωριά που είδαμε στο διάβα μας ονομάζεται Άγιος Βασίλειος και παλιά φημιζόταν για την παραγωγή πεπονιών του που με τα χρόνια σταμάτησε. Τώρα οι κάτοικοι  και πάλι άρχισαν να καλλιεργούν τα περίφημα πεπόνια επιστρέφοντας στις ρίζες τους.Επίσης, περάσαμε από την περιοχή της Νεμέας όπου οι κάτοικοι ασχολούνται με τα αμπέλια και όλη την παραγωγή την διαθέτουν στα τοπικά οινοποιεία όπου παράγουν το ξακουστό κρασί της Νεμέας έτσι με αυτή την συνεργασία έχουν όλοι πόρους για να επιβιώσουν και να μπορούν να ζήσουν οι ίδιοι και οι οικογένειες τους.Επίσης, σε πολλά σημεία είδαμε μελίσσια που σημαίνει ότι κάποιοι ασχολούνται με την μελισσοκομία και παράγουν το μυρωδάτο και χρυσό μέλι της περιοχής.

Ακόμα ξεχώριζαν και μανιτάρια άσπρα και μεγάλα στα Δάση από τα οποία περούσαμε.Περάσαμε επίσης από την καμένη περιοχή που πριν μερικά χρόνια καιόταν και δεν μπορούσαν να την σβήσουν αφού καιγόταν το υπέδαφος μια και το έδαφος είναι Λιγνίτης που είναι ένα πέτρωμα που ονομάζεται και φαιάνθρακας και είναι εύφλεκτο. Μικρά κυκλάμινα και πιο λεπτά και μικρούλια από τα δικά μας ομόρφαιναν την διαδρομή μας ανεβαίνοντας προς Κόρινθο.Κάποτε φτάσαμε στον περιβόητο Ισθμό της Κορίνθου, που για αυτόν διδαχτήκαμε  στο Δημοτικό Σχολείο και θαυμάζαμε χωρίς να γνωρίζουμε. Πραγματικά πολύ εντυπωσιακό σημείο το οποίο ενώνει την Στερεά Ελλάδα με την Πελοπόνησο. Από αυτήν την στενή λωρίδα γης περνάνε τα πλοία και ευκολύνουν τον άνθρωπο στην μετακίνηση του μέσα από την διώρυγα.

Εμείς, το γκρούπ μας, δηλαδή, σταματήσαμε εκεί για καφέ και ένα μικρό διάλειμμα για ξεκούραση, φωτογραφίες και να προμηθευτούμε τα πρώτα μας αναμνηστικά αλλά και τις παραδοσιακές λιχουδιές!!

Μετά, συνεχίσαμε περνώντας από τα διόδια προς την Παναγία την Μαλέβή, αλλά επειδή πλέον μεσημέριασε σταματήσαμε στο χωριό Άγιος Πέτρος και πήραμε το μεσημεριανό μας ένα εξαίσιο γεύμα στην ταβερνούλα της κυρίας Σοφίας με παραδοσιακά καλομαγειρεμένα φαγητά κατσαρόλας που όλο το γκρουπ απολαύσαμε. Έξω άρχισε να ψιλοβρέχει αλλά εμάς δεν μας ένοιαζε. Περνούσαμε καλά και απολαμβάναμε την κάθε στιγμή. Πρωτόγνωρες γεύσεις, πρωτόγνωρες εικόνες, όλα τόσο όμορφα και παραδεισένια, που τώρα αναπολώ βλέποντας τις φωτογραφίες που έβγαλα. Μετά το υπέροχο αυτό γεύμα πήγαμε στην μικρή πλατειούλα απέναντι από το ταβερνάκι όπου γευματίσαμε, και αγοράσαμε διάφορα παραδοσιακά προϊόντα, τοπικά π.χ. τυριά, κάστανα, σοκολατάκια με γέμιση πραλίνα και κάστανο, καρυδόπιτα και άλλα γλυκά του κουταλιού, τσάγια του βουνού κ.α.Αφού τελειώσαμε από τις αγορές μας και τις φωτογραφίες που βγάλαμε το τοπίο επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο μας και κινήσαμε για την Παναγία την Μαλεβή. Εδώ, θα ήθελα να σημειώσω ότι όλα τα σπίτια, οι τοίχοι είναι πετρόκτιστα και πολύ γραφικά και όμορφα!

Η ψιλή βροχούλα δεν σταμάτησε να πέφτει και να μας σιγοτραγουδά συντροφεύοντας μας με τις όμορφες νότες της.Ανεβήκαμε λοιπόν, όλο τον δρόμο στο βουνό και αντικρίσαμε την όμορφη γυναικεία μονή της Παναγίας της Μαλεβής η οποία μυροβλίζει και απεικονίζει την Κοίμηση της Θεοτόκου.Μια μονή περιποιημένη,  με γλάστρες με όμορφα λουλούδια και δροσερά να ξεκουράζουν το πνεύμα και να γαληνεύουν την ψυχή του προσκυνητή.Το προσκύνημα μας τελείωσε και πήραμε το δρόμο κατηφορίζοντας τώρα το βουνό ε προορισμό την Τρίπολη όπου και θα διανυκτερεύαμε.

Το ξενοδοχείο που μείναμε πολύ όμορφο, καθαρό και άνετο μας πρόσφερε έναν ήρεμο ύπνο που μας έδωσε νέες δυνάμεις και ανανέωση. Το πλούσιο μπουφέ του ευχαρίστησε όλους τους πελάτες και ο ζεστός καφές ευωδίαζε και μας μάγευε!!

Η ιδιοκτήτρια πολύ ευγενική, φιλόξενη είχε προσωπικά την επίβλεψη ώστε να μας αφήσει ικανοποιημένους  και χαρούμενους!!Την επομένη μετά το πλούσιο πρόγευμα κινηθήκαμε προς την Αγία Θεοδώρα Βάστας και όταν φτάσαμε αποκαλύφθηκε μπροστά μας ένας μαγικός τόπος. Ένα τόσο δα μικρό εκκλησάκι και από πάνω 17 πελώρια δέντρα των οποίων οι ρίζες και η ανάπτυξη δεν έχει προκαλέσει την παραμικρή ρωγμή στους τοίχους ενώ από δίπλα ρέει ο ποταμός, ο οποίος κατά την παράδοση είναι το αίμα Της Αγίας, τα δέντρα είναι τα μαλλιά Της και ο ναός το σώμα Της. Ήταν η τελευταία χάρη που ζήτησε από τον Θεό για να δώσει άφεση αμαρτιών στους βασανιστές της προτού την αποκεφαλίσουν. Μετά την συγκλονιστική αφήγηση για τον βίο της Αγίας Θεοδώρας, ανάψαμε τα κεράκια μας και προμηθευτήκαμε εικονίτσες και άλλα αναμνηστικά από το μικρό σουβενίρ που υπάρχει εκεί.

Κατόπιν πήγαμε απέναντι όπου υπάρχει ένα εστιατόριο και απολαύσαμε το πρωινό μας τσάϊ να ζεσταθούμε γιατί ήταν ψύχρα.Απολαύσαμε την ηρεμία και το τοπίο λουσμένο στα δέντρα και στα πολύχρωμα λουλούδια, ενώ πιο μέσα το αναμμένο τζάκι ζέσταινε και ομόρφαινε τον χώρο σκορπίζοντας γαλήνη και ζεστασιά!

Αφού πήραμε την ανάσα μας σε ένα τοπίο σκέτο παράδεισο αναχωρήσαμε για τον επόμενο μας προορισμό που ήταν η Ραφήνα, όπου και επισκεφθήκαμε  την Μονή του Αγίου Εφραίμ στην Νέα Μάκρη. Εκεί υπάρχει το σκήνωμα του Αγίου, το δέντρο όπου κρεμάσανε και βασανίσανε τον Άγιο Εφραίμ. Πολύ όμορφη η Μονή και υπήρχε αρκετός κόσμος εκεί, και παρακολουθούσε την Θεία Λειτουργία.Αφού τελειώσαμε το προσκύνημα μας και προμηθευτήκαμε βιβλία, εικόνες, κομποσκοίνια και διάφορα άλλα αναμνηστικά και φυλακτά, πήραμε και αγιασμό. Αγιασμό παίρναμε από κάθε Μονή που πηγαίναμε τον οποίο είχαμε μέσα σε μεγάλα βάζα με πολλές βρυσούλες ολόγυρα για να μπορούν οι προσκυνητές να παίρνουν. Μάλιστα έχουν προνοήσει και πουλάνε και πλαστικά μπουκαλάκια για να μπορούν οι πιστοί να γεμίζουν με αγιασμό.

Όσοι τέλειωναν από το προσκύνημα και τις αγορές τους, υπήρχαν θέρμοι με ζεστό ελληνικό καφέ για κέρασμα και μπορούσαν να πιουν και να ζεσταθούν. Εξακολουθούσε να είναι λίγο κρύο, αλλά δεν έβρεχε εδώ.Τελειώνοντας, κατευθυνθήκαμε στο ξενοδοχείο όπου θα διανυκτερεύαμε. Κάπως κουρασμένοι όλοι μας πήγαμε για δείπνο, μπάνιο και ύπνο!! Η επόμενη μέρα θα ήταν μια συναρπαστική μέρα αφού  θα περιελάμβανε και καραβάκι σαν μεταφορικό μας μέσο!Ο κύριος Βαγγέλης, ο οδηγός του λεωφορείου μας, μας πήρε κατ΄ευθείαν στο λιμανάκι από όπου και πήραμε το καραβάκι που θα μας μετέφερε στο όμορφο νησί την Άνδρο όπου βρίσκεται η Μονή της Αγίας Μαρίνας καθώς επίσης και του μυροβλύτη Αγίου Νικολάου από όπου προμηθευτήκαμε και μύρο.

Μετά από δύο ώρες το καραβάκι μας έφτασε στο όμορφο νησί την Άνδρο και με χαρά πήραμε το λεωφορείο μας και πήγαμε κατ΄ευθείαν στην Μονή του Αγίου Νικολάου. Εκεί, παρακολουθήσαμε μια μικρή λειτουργία, προσκυνήσαμε τα Άγια λείψανα των Αγίων και είδαμε και την εικόνα της Παναγίας με τα ξερά κρίνα τα οποία κάθε χρόνο στην γιορτή Της ανθίζουν και γίνονται φρέσκα. Επίσης, στην Μονή αυτή συναντούμε και αντίγραφο μιας εικόνας η οποία δείχνει ολόσωμη την Παναγία, η πραγματική εικόνα βρίσκεται στο Άγιο Όρος, για να έχουν την ευκαιρία και οι γυναίκες να Την δουν ολόσωμη και να Την προσκυνήσουν αφού δεν μπορούν να Την δούν στο Άγιο Όρος.Και πάλι πήραμε τα φυλακτά μας, τα αναμνηστικά και το μύρο και επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο μας με προορισμό την Μονή της Αγίας Μαρίνας της Άνδρου!

Η Άνδρος, είναι ένα όμορφο νησί αλλά δεν έχει τουριστικές υποδομές και ο δρόμος που διασχίζει το νησί είναι ένας. Από αυτόν πάει κανείς όπου θέλει και από τον ίδιο δρόμο γυρίζει πίσω. Για να μην αναπτυχθεί η Άνδρος, ένα τόσο όμορφο νησί, φρόντισαν κάποιοι μεγαλοκαρχαρίες που αγόρασαν εκεί εξοχικές κατοικίες πολυτελείας και θέλουν να περνούν αυτοί καλά, να ηρεμούν και να ξεκουράζονται αγνοώντας πλήρως ότι δεν τους αφορά. Βέβαια, οι βουλές των Αγίων μας είναι άλλες και φέρνουν ζωή, και οικονομία στους κατοίκους του νησιού αφού έρχονται προσκυνητές από όλα τα μήκη και πλάτη της γης να προσκυνήσουν Τους Αγίους μας!Φτάσαμε λοιπόν κατά το μεσημέρι στην Μονή της Αγίας Μαρίνας και συγκινημένοι όλοι πήγαμε να προσκυνήσουμε και να κάνουμε το τάμα μας.

Ακολούθως, προμηθευτήκαμε ότι ήθελε ο καθένας μας σαν αναμνηστικό από το κατάστημα ενθυμίων που διατηρεί η Μονή και μετά κατέβηκε ο Γέροντας Κυπριανός κάτω και κάθισε μαζί μας. Μιλήσαμε, είπαμε ο καθένας αυτά που ήθελε να πεί, ήπιαμε τον καφέ μας και ακούσαμε ιστορίες και θαύματα που έκανε η Αγία Μαρίνα σε όποιον ζήτησε την βοήθεια Της!Ακολούθως, ο γέροντας, μας έδωσε την ευχή του και μας είπε ότι όποτε θέλουμε είμαστε ευπρόσδεκτοι στο Σπίτι Της Αγίας Μαρίνας και μετά πήραμε τον δόμο του γυρισμού!Η δική μου συγκίνηση, αγαλλίαση και ευλογία ψυχής που ένοιωσα δεν περιγράφεται! Μετά από 6 χρόνια που ήθελα να έρθω να προσκυνήσω την Αγία Μαρίνα, μετά από δύο σοβαρές χειρουργικές επεμβάσεις στις οποίες υποβλήθηκα και έγινα καλά έχοντας την Αγία Μαρίνα συνεχώς δίπλα μου, μέσα στο χειρουργείο, μέσα στο ακτινολογικό, και παντού με συντρόφευε, και με δυναμώνει έχω νοιώσει άλλος άνθρωπος!! Πήρα δύναμη για υπομονή και πίστη για την συνέχεια!Μεσημέριασε όμως για τα καλά και ο Αρχηγός του γκρουπ μας, μας οδήγησε στην πλατειούλα για να φάμε. Όλα τα μαγαζάκια, ζαχαροπλαστεία και εστιατόρια ήταν κλειστά εκτός από δύο μικρά το ένα ήταν γυράδικο και το άλλο κανονικό ταβερνάκι. Σκορπιστήκαμε και στα δύο μαγαζάκια και απολαύσαμε τις παραγγελίες που δώσαμε.

Μετά πήραμε το λεωφορείο μας και κατευθυνθήκαμε προς το φυσικό λιμανάκι του Γαυρίου όπου θα παίρναμε το καραβάκι για να μας μεταφέρει στην νήσο Τήνο.Επειδή είχαμε αρκετό χρόνο μέχρι να έρθει το καραβάκι μας, πήγαμε σε μια καφετέρια που ήταν ανοικτή και ήπιαμε τσάι και καφέ  και κάποιοι τα συνόδεψαν με γλυκά ή κρέπες.Οι άνθρωποι που απάρτιζαν το γκρουπ μας, δέσαμε αμέσως μεταξύ μας και έτσι περνούσαμε σαν μια μεγάλη παρέα, λέγοντας ιστορίες και προσπαθήσαμε να γνωριστούμε καλύτερα. Αν και άγνωστοι μεταξύ μας, μέχρι το τέλος της εκδρομής γίναμε φίλοι και θα κρατήσουμε επαφή, έτσι τουλάχιστον υποσχεθήκαμε!Είναι ωραίο οι άνθρωποι να κρατούν επαφή, να υπάρχουν οι ανθρώπινες σχέσεις και η φιλία. Μετά από τον καφέ μας, πήγαμε στα δύο ανοικτά σουβενίρ, τα μόνα ανοικτά σε όλη την Άνδρο και εφοδιαστήκαμε με αναμνηστικά του νησιού.Κατόπιν, ήρθε το καραβάκι μας και μας μετέφερε στην Τήνο, όπως προείπα πιο πάνω!Στο καραβάκι περάσαμε πολύ ωραία, αφού είχαμε την ευκαιρία να μιλάμε, να πίνουμε τον καφέ μας ή σνακ, κάποιοι έπαιζαν χαρτιά, καθώς επίσης είχε και κατάστημα που πουλούσε δώρα, ρούχα, τσάντες, κοσμήματα, αρώματα, εφημερίδες, περιοδικά, παιγνίδια και πολλά άλλα!

Στην Τήνο φθάσαμε αργά, και διανυκτερεύσαμε σε ένα ξενοδοχείο κοντά στην εκκλησία της Παναγίας της Ευαγγελίστριας που μυροβλίζει. Στην εικόνα είναι ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου. Έτσι, πρωί πρωί πήγαμε όλοι στην τέλεση της Θείας Λειτουργίας, ακούσαμε τα σοφά λόγια που είπε ο Αρχιμανδρίτης στο ποίμνιο και κοινωνήσαμε!Μετά κατεβήκαμε κάτω όπου υπάρχει το Μαυσωλείο της ΕΛΛΗΣ και ένας άλλος μικρότερος ναός Προσκυνήσαμε και εκεί, ανάψαμε τα κεράκια μας και προσευχηθήκαμε.Ακολούθως, πήγαμε όλοι για πρόγευμα στο ξενοδοχείο. Μετά  είχαμε στο πρόγραμμα μας ελεύθερη ώρα για ψώνια και μεσημεριανό ελεύθερο.Μετά το μεσημεριανό μας γεύμα επισκεφθήκαμε την Μονή της Αγίας Πελαγίας, η οποία οραματίστηκε που ήταν η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Ευαγγελίστριας και έψαξε και την ανέσυρε από τον τόπο που ήταν θαμμένη, οπότε έχουμε εμείς την ευκαιρία να προσκυνούμε και ευλογούμαστε στην χάρη Της.

Και κάπως έτσι, το τετραήμερο ταξίδι μας έφθασε στο τέλος. Καλύψαμε όλο το πρόγραμμα, μάθαμε και είδαμε και γνωρίσαμε πολλά νέα πράγματα, είδαμε τόσα θαυμαστά και θαύματα στα τόσα μοναστήρια που επισκεφθήκαμε και γεμάτοι χαρά, αγαλλίαση και ευλογία επιστρέψαμε στην Κύπρο μας.  Το όμορφο νησί μας και το αγαπημένο μας!! Εύχομαι, οι Άγιοι μας, να δώσουν να ξαναέχω την ευλογία να βρεθώ στις Μονές τους και να ξαναπροσκυνήσω την χάρη Τους.

Είναι ένα ταξίδι σταθμός στην ζωή κάθε χριστιανού!