Τα παιδιά πλέον δεν ζωγραφίζουν στους τοίχους, αλλά δημιουργούν βάσεις για το αύριο!!

 

17436143_1355447861160516_8829562555318345619_oΛοιπόν, έτυχε να βρεθώ στην αίθουσα η οποία είναι το βασίλειο των μικρών ρομποτιστών της Πάφου, και έκθαμβη αυτή την φορά βρέθηκα μπροστά στο νέο τους δημιούργημα! Το δημιούργημα αυτή τη φορά είναι ένας κανονικός ισθμός ο οποίος μέσα από την κατάλληλη διαταγή που θα δώσουν οι μικροί μαθητές λειτουργεί ακριβώς σαν αυτόν που όλοι έχουμε υπόψη μας και που δεν είναι άλλος από τον ισθό της Κορίνθου, τον οποίο εγώ για πρώτη φορά είδα φέτος και ομολογώ ότι είναι από εντυπωσιακός έως … κλέφτης της παράστασης! Και για αυτό μου έκανε εντύπωση και το δημιούργημα των παιδιών στο εκπαιδευτικό Κέντρο ΗΛ. Υπολογιστών της Σαλώμης Ευριπίδου. Το σλόγκαν, που είναι και η συμβουλή της καθηγήτριας μας είναι πως «το όριο στην φαντασία σου είναι η δύναμη του μυαλού σου» και πραγματικά μέσα από την φαντασία (που τα παιδιά έχουν πηγαία), βιωματική μάθηση, την δημιουργικότητα, την διασκέδαση και την ομαδική εργασία τα παιδιά έχουν ήδη πετύχει πολλά, και όσο έχουν σαν γνώμωνα αυτό που διδάχθηκαν από την καθηγήτρια τους, σίγουρα η πυξίδα τους δεν θα τους οδηγήσει ποτέ σε λάθος σημείο. Η ζωή και οι απαιτήσεις της είναι πολλές. Εχουν αλλάξει τα πάντα και πολλές φορές, θα έτυχε και σε σας τους μεγάλους να «πιάσετε τον εαυτό σας αδιάβαστο» ή να νοιώσατε αποσβολωμένοι από τις εξελίξεις που γίνονται καθμερινά γύρω μας! Αν για παράδειγμα, χθες, που είδα με τα μάτια μου, ήρθε κάποιος τεχνικός και έβαλε ένα μηχάνημα μέσα σε μια μηχανή – ψυγείο προϊόντων που βάζεις μέσα κέρματα και παίρνεις κάτι να φας ή να πιεις, και μου εξήγησε όταν τον ρώτησα τι βίδωνε εκεί, πως τοποθετούσε λέει μέσα μια κάμερα η οποία θα δίνει την ικανότητα στον προμηθευτή ενώ θα είναι στην Λευκωσία για παράδειγμα, να ελέγχει τι έχει η μηχανή μέσα, να τον ενημερώνει αν συνέβηκε οτιδήποτε και επίσης ο ίδιος θα πμορεί μέσω του κινητού του να δίνει μια διαταγή και να σε κεράσει ένα προϊον, χωρίς να τοποθετήσεις νομίσματα στην ειδική εισδοχή κερμάτων του μηχανήματος! Για μένα, δεν ξέρω για εσάς μου ακούγονται πολύ τρελλά αυτά τα πλέον γεγονότα, θα τα ονόμαζα, που συμβαίνουν τώρα που τα παιδιά μας είναι 8,10,12,15 κ.λ.π. ετών. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι να έρθουν στην ενηλικίωση τους πόσο θα έχει αναπτυχθεί η τεχνολογία, και πόσο στα σίγουρα η ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ διδάσκονται σήμερα θα τους λύσει τα χέρια, θα τους έχει ήδη ένα βήμα πιο μποροστά, από άλλα παιδιά που δεν έχουν διδαχθεί αυτό το μάθημα! Εντύπωση δε, μου κάνει που για να φθάσουν τα παιδιά να στήσουν το δημιούργημα τους, χωρίς να το αντιλαμβάνονται, γιατί η μάθηση και η γνώση τους διοχετεύεται μέσα από το παιγνίδι, μαθαίνουν και εφοδιάζονται με γνώσεις φυσικής, μαθηματικών, αλλά και ταυτόχρονα γνωσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών και βέβαια το εξειδικευμένο μάθημα της Ρομποτικής! Γιατί για να φθάσει στο σημείο ένα έλκυθρο να ταράξει, ένας πιθηκούλης να πηδήξει από κλαδί σε κλαδί, ένας λεγκοαθλητής να μας πάρει τα μυαλά κάνοντας μονόζυγο, ένας βάτραχος από όλα τα σημεία της ανάπτυξης του, δηλ. Από αυγό, γυρίνος βάτραχος, μέχρι και πρίγκηπα θα τον έλεγα, και τόσα άλλα δημιουργήματα που ήρθαν στο φως και μας άφησαν άφωνους,χρείαζεται το παιδί να ξέρει το πόθεν έσχες, να γνωρίζει κι από φυσική, να μάθει κάποιους υπολογισμούς και κάποια μαθηματικά, επιστήμες τόσο χρήσιμες, που με τον κατάλληλο καθηγητή σίγουρα μαθαίνονται και περνά το μύνημα και η γνώση στα παιδιά, τα οποία ας μην ξεχνάμε λειτουργούν σαν σφουγγάρια και αποθηκεύουν τα πάντα στην μνήμη τους, και το αποτέλεσμα είναι ότι κτίζουν για το μέλλον τους, θέτοντας πολύ γερές βάσεις, και δεν κτίζουν παλάτια στην άμμο, ούτε σπιτάκια από άχυρο, επενδύουν μαθαίνοντας για το αύριο τους. Ένα αύριο πολύ υποσχόμενο στον τομέα αυτό, αφού η Ρομποτική έχει έρθει στην ζωή μας, όχι απλα για να απλουστεύσει τις ανάγκες του ανθρώπου, έχει γίνει δύναμη, αφού κατέκτησε από την ιατρική έως την κατάκτηση του σύμπαντος πάντα βέβαια με τον άνθρωπο να κρύβεται από πίσω. Γιατί ο άνθρωπος δίνει την κάθε εντολή, δημιουργεί τον κάθε προγραμμαισμό και τα πάντα επιτυγχανονται μέσα από την φαντασία, την δημιουργικότητα αλλά κυρίως την δίψα για κατάκτηση των πάντων γύρω μας, αλλά και πολλές φορές από την περιέργεια του ανθρώπου να μάθει, να φτιάξει, να ανακαλύψει ότιδήποτε θα του απλουστευσει την ζωή, και θα του φέρει καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, εργασιακού χώρου, καρριέρας και κατάκτησης γιατί όχι; Του σύμπαντος! Για να επανέλθουμε λοιπόν, στην τωρινή δημιουργία των παιδιών, έχουμε μπροστά μας έναν ισθό, ο οποίος λειτουργεί όπως ο αληθινός, δίνονται διαταγές μές του υπολογιστή ώστε να ανοιγοκλείνουν οι γέφυρες και τα βαπόρια να διασχίζουν θάλασσες και πελάγη! Άρα μέσα από όλη αυτή την ιστορία, το παιδί έχει μάθει, έχει διαδχθεί και αντιλφθεί τι είναι ισθμός, σε τι χρησιμεύει, πως κτίζεται, τι ωφέλειες προσφέρει στον άνθρωπο και ένα σωρό άλλες πληροφορίες που θα το βοηθήσουν κιόλας να αναπτύξει και τις γενικές του γνώσεις και να εξελιχθει στον αυριανό επιστήμονα. Γιατί και η επιστήμη, τέχνη είναι και αν βρεθεί στον δρόμο σου ο κατάλληλος δάσκαλος μπορείς να μάθεις από τό πως φτιάχνεις «κεφτεδάκια από πηλό» μέχρι να χειριστείς τον ουρανό με τα άστρα! Ρομποτική λοιπόν και Τεχνολογία! Το αύριο της ζωής μας και των παιδιών μας που ξεκινά από σήμερα! Η σωστότερη κίνηση για μάθηση μπορεί να χαρίσει κάποιος σε ένα παιδί!

Μαρία Μασούρα

Δημοσιογράφος (Communications)

14124275_1309281915763598_3061657778371141955_o   14656417_1214464065258897_8905927547521186183_n

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s