Με αφορμή μια έρευνα καταστήματος…  

61bf70aaf10b7fc514ab769e4142c5b3
Έτυχε να πέσω σε μια από τις έρευνες που κάνουν τα καταστήματα με σκοπό να καλυτερεύσουν την εξυπηρέτηση προς τους πελάτες τους και να τους αφήνουν απόλυτα ικανοποιημένους.
Πλέον, ο συναγωνισμός καταστημάτων όλων των ειδών όπως ένδυσης, υπόδησης, εσωρούχων, αξεσουαρ, μακιγιάζ κλπ είναι τόσο μεγάλος που ο καθένας προσπαθεί να κερδίσει ολοένα και πιο πολλούς πελάτες για να καλύψει όπως είναι φυσικό και τα έξοδα του αλλά και να εχει κέρδος σαν εταιρεία.
Πολλά από τα καταστήματα έχουν ναι μεν ποικιλία, καλές τιμές, ποιοτητα κλπ, αλλά στην ουσία υπάρχουμε άτομα που δεν μας αρεσει να πηγαίνουμε να ψωνίζουμε από εκει για τον απλο λόγο δεν έχουν ανθρώπινο δυναμικό. Το οποίο είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο να το έχεις αλλά να υπάρχει και σαν εκαιδευμένη ομάδα για παραδειγμαγμα, έτσι ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί ναι μεν τον πελάτη, αλλά να ειναι ικανός να τον κερδίσει, να τον συμβουλεύσει και να τον κατευθυνει σωστά.
Στο συγκεκριμένο κατάστημα πάω αρκετά συχνά γιατί έχουν κάνοει την υπέρβαση, δηλαδη υπάρχει μια διαφορετικη προσέγγυση προς τον πελάτη
Επειδη μου αρεσει ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ , η ανθρωπινη επαφη, η σχεση, η εξυπηρετηση η προσωπικη. Μου αρεσει να συναντώ το προσωπικο ή γενικά τους πωλητές / πωλήτριες, στα καταστήματα που πηγαίνω, στις υπεραγορές, στο βεντζινάδικο, στο περίπτερο, στο φούρνο, στο φαρμακειο και όπου αλλού πηγαίνω και ψωνίζω και να τους νοιώθω σαν τους δικους μου ανθρπωπους, που με βλεπουν σαν ανθρωπο, σαν φιλη. Ακριβώς όπως κάνω και εγώ τόσα χρόνια από όποιο πόστο κι αν εξυπηρετώ ένας ένθρωπο, ένα πελάτη. Είτε σαν σερβιτόρος, είτε σαν μποφετζής, ειτε σαν γραμματέας, είτε οπουδήποτε αλλού χωρίς να κοιτάω την ώρα ή πως να τους «διώξω». Και είναι πολύ σημαντικό για μιαν εταιρεία να καταφέρει να έχει προσωπικό το ποίο θα καταφέρει να κερδίσει τον πελάτη και να τον φέρει στο σημείο να πηγαινει για αυτόν στο συγκεκριμένο μέρος, να πηγαινει και να ξαναπηγαίνει αφήνοντας στην ουσία κέρδος στην εταιρεία.
Γιατί ο πελάτης κακά τα ψέματα δεν γνωρίζει ούτε τον ξενοδόχο, ούτε τον ιδιοκτήτη του κατστήματος, της υπεραγοράς, του φούρνου. Αρα αν είναι ικανοποιημένος ή δυσαρεστημένος οφείλεται στο προσωπικό με το οποίο έρχεται σε επαφή και από αυτο εξυπηρετείτε. Ο ιδιοκτήτης απλά παίρνει τις εισπράξεις στο τέλος της ημέρας και είναι αυτός του οποίου το όνομα και τις υπηρεσίες προτιμουμε και επιλέγουμε ανάμεσα στα χιλιάδες παρόμοια καταστήματα που πλέον όλα συναγωνίζονται σε τιμές και ποιότητα, σε διακόσμηση και ομορφιά αλλά λίγα είναι αυτα που έχουν εκπαιδευμένο προσωπικο και που να έχει την θέληση να εργαστει και να εξυπηρετήσει τον πελάτη με χαρά και προυθυμία. Με σεβασμό και αξιοπρέπεια.
Είναι πολύ όμορφο να φτάσει κάποιος υπάλληλος και κάποιος πελάτης στο σημείο να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλο και συμβουλεύουν οι μεν πωλητές να δέχεται την εισήγηση ο πελάτης/ αγοραστής για τα προϊόντα, να μπορούν να συμβουλευουν για τα χρωματα, τα ρουχα, το ταιριασμα των ρουχων κλπ χωρις να προσβάλουν τον πελάτη.
Είναι δε προτέρημα μια εταιρεία να έχει άτομα τα οποία επίσης θα μπορούν να αστειευουν τους πελάτες και να τους κάνουν να νοιώθουν οικεια και καλοδεχούμενοι.
Όπως προανέφερα δεν ειναι μονο το καταστημα,η ποιοτητα, η μαρκα. Ειναι οι ανθρωποι πανω απο ολα. Να γίνουν οι δικοι σας υπαλληλληλοι οι δικοι του πελάτη ανθρωποι μέσα στην εταιρεία ή το κατάστημα ή το φούρνό κλπ. Ετσι κερδίζεται το παιγνίδι, ο πελάτης, και κερδιζει μια εταιρεία στο συναγωνισμό με τους αλλους που δεν είναι και λίγοι.
Αν λοιπόν μια εταιρεία καταφέρει να φτάσει στο σημείο οι πελάτης να μην γνώριζαν προηγουμένως το προσωπικό αλλα τωρα να μην διανοουνται πως θα πηγαινουν εκει και δεν θα βρίσκουν καποιον από την ομάδα σημαίνει έχουν πετύχει τον απόλυτο στόχο.
Αμα έχεις τον άνθρωπο πάνω από όλα κερδίζεις οποιοδήποτε θεριό κρίσης, αντοχής, συναγωνισμού κλπ βρεθεί στο δρόμο σου!
Αλλά πάνω από όλα οι ίδιοι οι εργοδότες πρέπει να τιμούν, να σέβονται και να είναι δίκαιοι με το προσωπικό τους, δίνοντας του τα δικαιώματα και ότι προνοεί ο νόμος γιατί μόνο εάν πληρώνεις ποιοτικά θα έχεις και ποιότητα που θα σου φέρνει χρήμα. Διότι με τα «μιλλοσφοντζίσματα δεν καμνεις πίττες» όταν μένεις μονο στην σκέψη ότι τώρα «βλέπεις πολλά χέρια και πόδια να τρέχουν αλλά μυαλό κουκούτσι, γιατι αυτοί που έχουν το μυαλο και ξέρεις ότι εχουν και την ικανότητα αξίζουν σίγουρα την ανάλογη μεταχείριση!
Α! Και χωρίς να είμαι ρατσίστρια, να προτιμάτε κυπραίους κυριοι να εργοδοτάτε κι ας μην ξέρουν όλες τις γλώσσες της γης συν την Εσπεράντο. Να μάθουν και οι άλλοι λαοί μια ξένη γλώσσα. Γιατί μόνον ο Κυπραίος έχει την κυπρική φιλοξενεία μέσα του και μόνον αυτος μπορεί να την απλώσει χαλί να περπατησει ο πελάτης. Οι άλλοι όλοι οι ξενόφερτοι είναι σαν ανάλατο χαλλούμι που δεν τρώγεται!
Μαρία Μασούρα
Δημοσιογράφος
160b2fb2460d5d712f91f37492397fab
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s